نماینده مجلس : طرح آمایش سرزمین البرز نیاز به اصلاح دارد

نماینده مجلس : طرح آمایش سرزمین البرز نیاز به اصلاح دارد

 نماینده مردم طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت:  طرح آمایش سرزمین استان البرز ایراد دارد و باید  اصلاحاتی بر روی آن انجام شود.

علی حدادی  در جمع خبرنگاران البرز افزود: در حال حاضر نگاه به البرز به عنوان استانی برخوردار است چرا که رتبه هشتم را در بحث درآمدزایی داریم ؛ اما در توزیع اعتبارات مشکل داریم زیرا  در بخش تخت های بیمارستانی، سرانه های آموزشی استان البرز دارای محرومیت است.

وی گفت: اعتبار مناطق محروم البرز ثبت شده و از مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شده است اما رقم ابلاغی به طور کامل تخصیص داده نشده  است ؛ بنابراین آنچه لایحه دولت در ارتباط با بودجه البرز است اصلاح باید شود چرا که این استان از پایه بودجه کمی دارد.
این نماینده مجلس با اعلام اینکه به البرز توجه ویژه نمی شود، افزود:  اکنون بانکها در ارایه تسهیلات اختیارات لازم را ندارند و همین امر صنعت استان را با مشکل مواجه می کند.
وی اضافه کرد: با گزارش نهایی کمیسیون تلفیق در تغییر و افزایش اعتبار البرز اتفاقاتی افتاد و این استان با ۲۱ درصد افزایش بودجه مواجه شد.
نماینده مردم طالقان،نظرآباد،ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص حذف  ارز ترجیحی گفت: افزایش قیمت نباید طوری باشد که به معیشت مردم آسیب بزند.
وی افزود: این مهم در نان، بنزین، دارو موافقت نشد رییس جمهور هم تاکید داشت بنابراین در تحولات اقتصادی باید به دولت کمک شود چراکه یکی از بخش های پر تلاطم در بازار، شبکه توزیع است که باید اصلاح و کنترل جدی صورت گیرد.
حدادی یادآورشد: ۹۰ درصد مردم باید یارانه بگیرند چرا یارانه عده ای قطع شده است؟
نماینده مردم شهرستان غرب استان البرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ظرفیت های گردشگری البرز گفت: با  اداره کل منابع طبیعی استان  در این زمینه هماهنگ شده و شهرستان طالقان، جاده کرج – چالوس  و بیابان های جنوب استان ظرفیت قابل توجهی در این زمینه هستند.
وی افزود: برنامه مدونی برای گردشگری البرز نیاز است و متاسفانه این بخش فعال نیست.
حدادی گفت: ایراداتی به هنگام افتتاح راه هشتگرد به طالقان بود که ایمن سازی و تونل از جمله آنها به شمار می رود و با تامین اعتبارات امید می رود هرچه سریع تر افتتاح شود.
پیگیری خط انتقال آب به شهرستان نظرآباد،دفع زباله ها ، توجه به دولت الکترونیک از دیگر موضوعاتی بود که نماینده مردم طالقان، نظرآباد،ساوجبلاغ و چهار باغ در مجلس شورای اسلامی به آنها پرداخت.

حدادی با اشاره به طرح جهش تولید مسکن در البرز گفت:  سهمیه  اختصاصی مسکن البرز باید مربوط به افراد بومی باشد چرا که سالانه ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت این استان اضافه می شود.
وی تاکید کرد: زیر ساخت های طرح نهضت ملی مسکن  باید به جد تامین شود ؛در البرر زیر ساخت ها در حمل و نقل عمومی از جمله مترو اهمیت دارد.
حدادی با اشاره  به حادثه مترو پل افزود: علت این حادثه بی توجهی به زیر ساختها بود که با تاکید بر پیشگیری و پیگیری هرچه بیشتر باید از بروز این نوع حوادث جلوگیری داشت.
وی در خصوص انتصاب ها در استان البرز گفت: هیچ دخالتی در انتصاب ها نداشتم ولی در انتصاب ها باید از افراد بومی مستعد استفاده کرد.

حدادی ، نمایندگان را مدافع گفتمان و  آرمان های انقلاب  خواند و افزود: با عزم راسخ و روحیه جهادی برای توانمند سازی نظام اسلامی حرکت می کنیم.
وی  بیان داشت: امنیت غذایی تهدید جدی است و دشمن سرمایه گذاری بسیاری را برای تهاجم فرهنگی، ولنگاری در جامعه و جنگ تمام عیار اقتصادی داشته که یکی از مولفه ها در جنگ اقتصادی تحریم ها است.
وی ادامه داد: امروز در مجلس یازدهم با قوانین تسهیل صدور مجوزها برای کسب و کار ،مبارزه با فساد ساختار اداری و قوانین جلوگیری از فرار مالیاتی اقدامات موثری شده است.
حدادی اظهار داشت: قانون تولید،توزیع و صادرات در بخش کشاورزی مدنظر قرار گرفته که در آن جلوگیری از خام فروشی توجه شده چراکه  کشاورزی سنتی ضرر است.
وی تاکید کرد: کشاورزی باید دانش بنیان شود و کمیته تعیین قیمت محصولات پیش بینی شده که در گذشته کشاورزان در آن نقشی نداشتند.
حدادی ادامه داد: قانون شفافیت قوای سه گانه با اولویت اول مجلس شورای اسلامی، مشکلات صنعت خودرو ، اشتغال و تولید  دانش بنیان در دست اقدام قرار گرفت.
وی در خصوص طرح های نیمه تمام نیز گفت: اتمام این طرح ها در اولویت قرار گرفته  و مشکلات درمانی و کمبودهای ورزشی در روستاهای غرب استان البرز در حال پیگیری است.

درباره ی Chakavak

مطلب پیشنهادی

موسسه رازی حامی برگزاری بیست و یکمین کنگره ملی دامپزشکی ایران

موسسه رازی حامی برگزاری بیست و یکمین کنگره ملی دامپزشکی ایران موسسه تحقیقات واکسن و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *