پاسخ شهردار به تذکر عضو شورای شهر قانع کننده نبود

پاسخ شهردار به تذکر عضو شورای شهر قانع کننده نبود

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: پاسخ شهردار به تذکر عضو شورای شهر قانع کننده نبوده و در راستای حل آن نیز تاکنون هیچ گونه اقدام مثبتی صورت نپذیرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهرکرج، فاطمه منعمی طی نامه مکتوب به رئیس شورای اسلامی شهر کرج درخصوص عدم اقناع تذکرش به شهردار اظهارداشت: با توجه به تذکرات متعدد اینجانب در خصوص موضوع تفویض اختیار شهردار به صورت شفاهی و در جلسات متعدد کمیسیون ها و صحن علنی شورا و مستندا نطق پیش از دستور مورخ 4/9/1402 و با عنایت به پاسخ مکاتبه تعدادی از اعضاء شورای اسلامی شهر در خصوص موضوع صدرالاشاره توسط سازمان بازرسی استان البرز که در آن اظهار می دارد ” یکی از وظایف شوراهای اسلامی شهرها ، اعمال نظارت بر نحوه انجام وظایف شهردار و اجرای قوانین و مقررات مدیرت شهری و همچنین مطابق ماده 83 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و به کار گیری سازو کار های لازم در خصوص اعمال نظارت بر عملکرد شهردار می باشد بنابراین لازم است دستور فرمائید نسبت به انجام وظایف مذکور اقدام شود. ”

عضو شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از این نامه تصریح کرد: نظر به اینکه پاسخ شهردار محترم به تذکر اینجانب قانع کننده نبوده و در راستای حل آن نیز تاکنون هیچ گونه اقدام مثبتی صورت نپذیرفته است ، مطابق ماده 83 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران نسبت به طرح سوال در خصوص این موضوع اقدام نموده و از شهردار محترم می خواهم ظرف مدت زمان قانونی حداکثر ده روز به این سوال پاسخ دهند .

منعمی بیان کرد: به چه علت بعد از انتخاب ایشان به عنوان شهردار کلانشهر کرج نسبت به ارسال لایحه تفویض اختیار شان به عنوان شهردار اقدام ننموده اند و به چه علت با وجود تذکرات متعدد کتبی و شفاهی در این خصوص قصور کردند .

شایان ذکر است توجه به دو مطلب بسیار حائز اهمیت است 1- تفویض اختیار به جناب اقای کیانی به عنوان سرپرست شهرداری کرج به وی اعطاء گردیده است لذا با تغییرعنوان نامبرده از سرپرست به شهردار می بایست لایحه ی جدیدی در این خصوص به شورا ارسال می شد ، تا اعضاء محترم بتوانند از حق طبیعی به عنوان نمایندگان مردم در زمان تصدی وی به عنوان شهردار نسبت به افزایش یا کاهش اختیار به ایشان استفاده نمایند . 2- در سنوات گذشته سرپرستانی که به عنوان شهردار نیز انتخاب شدند نسبت به ارسال لایحه ای مجدد اقدام نموده که از جمله آن میتوان به ارسال لایحه تفویض اختیار جناب آقای مصطفی سعیدی به عنوان سرپرست ارسال لایحه ای جدید پس از انتخاب و ابلاغ حکم وی به عنوان شهردار کرج اشاره نمود.

گفتنی است با توجه به مورد مطروحه شایسته است مکاتبه اینجانب جهت ارائه پاسخ توسط شهردار محترم ظرف مدت زمان قانونی مندرج در ماده 83 به شهرداری ارسال گردد.

درباره ی Chakavak

مطلب پیشنهادی

دپوی نخاله‌های ساختمانی در مرکز حلقه دره انجام می‌شود

با جمع‌آوری مراکز دپوی موقت؛ دپوی نخاله‌های ساختمانی در مرکز حلقه دره انجام می‌شود رئیس …