۷۵۰ برنامه فرهنگی فجر در روستاهای البرز  برگزار می شود

۷۵۰ برنامه فرهنگی فجر در روستاهای البرز  برگزار می شود

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و رییس کمیته روستایی و عشایری دهه مبارک فجر استان اعلام کرد: برگزاری بیش از ۷۵۰ برنامه فرهنگی دهه مبارک فجر برای مناطق روستایی و عشایری البرز پیش بینی شده است .

حجت الاسلام والمسلمین حسین قبادی در جمع خبرنگاران افزود: برنامه های کمیته روستایی و عشایری استان البرز در مرکز ۲۹ دهستان و بیش از ۲۵۰ روستا و منطقه عشایری از روز گذشته آغاز شده است.

وی برنامه های این کمیته را با راهبرد مردمی سازی خدمات و نهضت خدمات رسانی به مردم عنوان کرد و اظهار کرد: این برنامه ها در سه موضوع و سرفصل پیش بینی شده که اولین موضوع در بخش عمرانی است که ۵۸ پروژه در جهاد کشاورزی و ۲۰ پروژه توسط سایر دستگاه های اجرایی افتتاح یا کلنگ زنی می شود.

رییس کمیته روستایی و عشایری دهه مبارک فجر استان البرزگفت: در بحث خدماتی کمیته روستایی نیز اعزام تیم های جهادی به مناطق کم برخوردار برای خدمات رسانی در زمینه واکسیناسیون، معاینه و گندزدایی و پاکسازی محیط هایی پرورش و نگهداری دام و طیور پیش بینی شده است.

قبادی سومین حوزه اقدام عاینه رایگان روستائیان و عشایر عنوان کرد و افزود: این بخش نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی البرز انجام می شود.

وی از دیگر اقدامات کمیته روستایی و عشایری در دهه مبارک فجر را صدور مجوزها توسط مجموعه جهاد کشاورزی، توزیع اقلام و کالاهای اساسی تنظیم بازاری در اقصی نقاط استان، برگزاری چند پویش در حوزه فرهنگی قرآنی و اجتماعی در روستاها و مناطق عشایری برشمرد و گفت: پویش «پیشرفت» از جمله این اقدامات است که مردم و جوانان روستایی و عشایری درآن شرکت می کنند.

رییس کمیته روستایی و عشایری دهه فجر استان البرز اظهار کرد: در اجرای این پویش پیشرفت های مختلف مناطق روستایی و عشایری به تصویر کشیده می شود و آمار مقایسه ای نسبت به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ارائه خواهد شد.

وی پویش «جوانی جمعیت» را از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت: افرادی که در سال جاری دارای فرزند شده اند در آن شرکت کرده و هدایایی دریافت می کنند.

قبادی گفت: همچنین مسابقه قرآنی با حضور متسابقین روستایی و عشایری در روز مبعث حضرت رسول اکرم (ص) در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) برگزار خواهد شد.

وی سرکشی و تجلیل از ۱۱۴ خانواده شهید روستایی وعشایری، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی به ویژه ورزش های بومی و محلی، فضاسازی محیطی، برگزاری نشست های تبیینی دستاوردهای انقلاب و تجلیل از کشاورزان برتر، برپایی میز خدمت و برپایی جشنواره غذاهای سالم و محلی را از دیگر برنامه های این کمیته دردهه مبارک فجر عنوان کرد.

درباره ی Chakavak

مطلب پیشنهادی

هر مرجعی که به اقتصاد مردم ضربه بزند با آن برخورد قانونی می شود

هر مرجعی که به اقتصاد مردم ضربه بزند با آن برخورد قانونی می شود معاون …