فعاليت شبانه‌روزي مرکز فوريت هاي سايبري در البرز

فعاليت شبانه‌روزي مرکز فوريت هاي سايبري در البرز

رئيس پليس فتا استان گفت: مرکز فوريت هاي سايبري ، به صورت شبانه روزي در پليس فتا اين استان فعال است و از کاربران خواست در صورت مواجهه با هرگونه آسيب هاي سايبري مي توانند سريعا اطلاع دهند .

سرهنگ “رسول جليليان” روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، اظهار کرد: مرکز فوريت هاي سايبري کارکردي شبيه به مرکز 110 دارد با اين تفاوت که به جرائم موضوعات فضاي مجازي مي‌پردازد.
وي اضافه کرد: چنانچه کاربران با مشکلاتي درخصوص فضاي مجازي روبرو شوند، کارشناسان پليس فتا به صورت 24 ساعته آماده پاسخگويي هستند.
جليليان گفت: کاربران مي توانند درصورت نياز مي توانند با شماره 096380 تماس حاصل نمايند.
وي از کابران خريدهاي اينترنتي خواست به نکات امنيتي در اين فضا توجه بيشتري کرده تا گرفتار کلاهبرداران مجازي نشوند چرا که افراد سودجو با استفاده از ترفند هاي جذاب تبليغاتي تلاش مي‌کنند تا خريداران و کاربران اينترنتي را که از آگاهي لازم در اين زمينه برخوردار نيستند به سمت لينک هاي جعلي خود هدايت و دست به اعمال مجرمانه مي زنند.
رئيس پليس فتا البرز بيان کرد : مردم براي خريدهاي مجازي قبل از هراقدام، از اصلي بودن صفحه سايت و آدرس اينترنتي مطمئن تا گرفتار درگاه هاي جعلي يا برداشت هاي غيرمجاز نشوند.
سرهنگ جليليان گفت: متقاضيان خريد کالا از سايت هايي که داراي نماد الکترونيکي هستند اقدام به خريد کنند و هنگام پرداخت وجه از درگاه اصلي اقدام به تراکنش نمايند ضمن آنکه از پرداخت بيعانه در هر شرايطي پرهيز شود .
اين مقام انتظامي يادآورشد : همچنين هنگام پرداخت اينترنتي از صحت و اصالت درگاه ها اطمينان حاصل کنند چرا که ثبت اطلاعات در سايت‌هاي جعلي زمينه ساز سوء‌استفاده از کاربران را به وجود مي آورد.
وي گفت: يکي از روش‌هاي شناخت درگاه‌هاي جعلي کاربر يک بار اطلاعات کارت بانکي خود را اشتباه وارد درگاه موردنظر کرده و چنانچه عمليات بانکي ادامه يابد ، به طورقطع درگاه جعلي است.
سرهنگ جليليان اظهارکرد : کلاهبرداران با ترفند خاصي نظير ايجاد صفحات جعلي پرداخت هاي بانک و فروشگاه هاي مجازي جعلي از کاربران اطلاعات بانکي، شماره کارت، رمز اينترنتي CVV2 و تاريخ انقضاي کارت را اخذ و سپس اقدام به برداشت غير مجاز مي کنند.

 

درباره ی Chakavak

مطلب پیشنهادی

سارقان اماکن مهرشهر در بند پلیس

سارقان اماکن مهرشهر در بند پلیس فرمانده انتظامي شهرستان کرج از دستگيري اعضای باند 5 …