تاکید استاندار البرز بر رفع ‌کمبودهای حوزه درمان

تاکید استاندار البرز بر رفع ‌کمبودهای حوزه درمان

استاندار البرز با اشاره به کمبودهایی که در بخش سرانه‌ درمان استان وجود دارد، گفت: البرز به ۲ هزار تخت بیمارستانی نیاز دارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، مجتبی عبداللهی در همایش نقش فعالان اقتصادی در مسئولیت های اجتماعی که به میزبانی اتاق بازرگانی البرز با حضور مسئولان استانی و جمعی از فعالان اقتصادی استان برگزار شد، اظهار کرد: فعالان اقتصادی مشارکت خوبی در حوزه های اجتماعی از جمله کارهای خیر و وقف دارند.

وی در ادامه گفت: علیرغم این که ما کشور مسلمان و شیعه هستیم و باید عملکرد بیشتری در حوزه مشارکت های اجتماعی نسبت به خیلی از کشورها داشته باشیم اما آنچنان در این مورد موفق عمل نکرده ایم و باید فعالیت های واقفین و خیرین و اثرات آن بیشتر به مردم نشان داده شود‌.

استاندار البرز افزود: در تاریخ اسلام خیرین بزرگواری داریم که برای همیشه نامشان ماندگار خواهد ماند، اولین واقف در دنیا پیامبر اکرم(ص) است، در کشورمان نیز خیرین بسیاری اموال و دارایی خود را در راه کمک به اقشار کم بضاعت جامعه، بهبود سرانه های درمانی و آموزشی و دیگر فعالیت های اجتماعی هزینه کرده اند، به عنوان نمونه در کشور بیمارستان ها و درمانگاه های زیادی داریم که توسط خیرین و واقفین اداره و مدیریت می شود.

وی ادامه داد: در البرز نزدیک به ۳ هزار تخت بیمارستانی وجود دارد اما هنوز به ۲ هزار تخت دیگر نیاز است و در کل سرانه تخت بیمارستانی در استان بر اساس جمعیت البرز باید به ۵ هزار مورد برسد‌.

عبداللهی عنوان کرد: از لحاظ سرانه آموزشی نیز با توجه به رشد سریع جمعیت در البرز و مهاجرپذیری البرز با مشکلاتی این چنینی مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: به طور قطع ما نیز از مشکلات و موانع تولید کنندگان، سرمایه گذاران و تجار استان با خبر هستیم و رفع معضلات آنها را وظیفه خود می دانیم.

استاندار البرز افزود: تعامل، همکاری و تشریک مساعی بین دولت و بخش خصوصی در البرز تقویت خواهد شد و بی شک در سایه این هم افزایی ها می توانیم در حل بسیاری از موضوعات توفیق یابیم.

درباره ی Chakavak

مطلب پیشنهادی

سارقان اماکن مهرشهر در بند پلیس

سارقان اماکن مهرشهر در بند پلیس فرمانده انتظامي شهرستان کرج از دستگيري اعضای باند 5 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *