آیین گرامی داشت نهمین سالگرد تاسیس بیمارستان مریم

آیین گرامی داشت نهمین سالگرد تاسیس بیمارستان مریم

 

مراسم نهمین سالگرد تاسیس بیمارستان  فوق تخصصی مریم در جمع صمیمی کارکنان بیمارستان ،با حضوردکتر صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ، وحامیان بیمارستان برگزار شد .به گزارش خبرنگار ایران دکتر صلاح الدین دلشاد موسس و مدیرعامل بیمارستان ضمن تشکر ازهمه حامیان بیمارستان گفت :بیمارستان و زایشگاه مریم در تاریخ ۳ خرداد ۱۳۹۳ با تلاش 8 ساله و مشقتهای بسیار در راه ایجاد امکانات تخصصی بهداشتی برای مادران و نوزادان برای اولین بار در کشور درکرج  تاسیس شد.

دکتر دلشاد با بیان اینکه در طول هشت سال واز ابتدای شروع ساخت این بیمارستان عزیزان زیادی به ما یاری رساندند که ما ضمن قدردانی از زحمات آنان، از این همراهان به عنوان یاوران بیمارستان مریم یاد می‌کنیم تصریح کرد: برای ساخت بیمارستانی با این ابعاد تخصصی برای مادران و نوزادان ما نیازمند تسهیلات بانکی بودیم که در این راه مسئولان بانک سپه و (بانک انصار سابق) کمکهای بی شائبه ای به ما کردند.وی افزود:همچنین کمکهای آقای دکترایرانی فرماندار وقت کرج و شهرداری منطقه پنج و اعضای محترم شورای اسلامی کرج را نمی توان هرگز فراموش کرد و ما قدردان زحمات همه این عزیزان هستیم.

مدیرعامل بیمارستان مریم با اشاره به خلاء امکانات تخصصی برای مادران و نوزادان در کشور خاطرنشان کرد:ما اولین رشته فوق تخصصی جنین را در بیمارستان مریم ایجاد کردیم تا مادران و نوزادان از آسیبهای انواع بیماریها تلف نشوند. وبر این اساس اولین ICU نوزادان و مادران را در کشور ایجاد کردیم.

دکتر دلشاد با بیان اینکه اولین مرکز آموزش مردمی برای مادران و نوزادان در بیمارستان مریم شکل گرفت اظهار داشت: اعتقاد من و همه پرسنل بیمارستان  براین است که خداوند در قلوب مردم جای دارد و براین اساس پزشکان و پرستاران و همه پرسنل بیمارستان، پروانه وار دور این کعبه می چرخند و عاشقانه به بیماران خدمت می کنند.

وی با اشاره به اینکه ماهنامه تخصصی بیمارستان به تیراژهزار جلد بصورت کاملا مجانی در اختیار همه متخصصین و مراکز علوم پزشکی و علمی قرار می گیرد گفت:اولین کلاسهای مادران بارداردر 8 جلسه در این بیمارستان ارائه می شود که دو جلسه آخر آن با حضور پدران برگزار می شود.

وی افزود: همچنین ایجاد استودیو پزشکان و اختصاص فضای مجازی و سایت آموزشی برای ارتباط با مردم برای پیشگیری از بیماریها و نارسایی های مادران و کودکان از دیگر افتخارات ما در خدمت به مردم شریف ایران است.

دکتر دلشاد به تولید مقالات علمی تخصصی در بیمارستان مریم اشاره کرد و گفت:مقالات تولیدی متخصصان ما در کشورهای آمریکا و انگلستان چاپ و مورد استقبال مراکز علمی قرار گرفته است و با افتخار اعلام می کنیم که4 مقاله تولیدی ما در مجلات معتبر پزشکی جهانی چاپ شده است.وی با بیان اینکه این بیمارستان کوچک در کارهای بزرگ سهیم است و ما مدیون تلاشها و همراهی همه عزیزانی هستیم که ما را یاری کردند گفت: ایجاد مجرای تناسلی در زنان دارای نارسایی های مادر زادی برای اولین بار در جهان در بیمارستان مریم انجام می شود که مرهمی بر دردهای بیماران است و مقالات ما در این زمینه برای  متخصصان بین المللی در سطح جهانی از اهمیت خاصی برخوردار است و این افتخاری برای ایران اسلامی است.

مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی مریم به مشکلات ایجاد مراکز خدماتی پزشکی در ایران اشاره و به بیان خاطره ای از حضور خود در کشور عربستان اشاره کرد و گفت:در حالی که ما در ایران برای ساخت  بیمارستان باید برای تسهیلات سودهای 30 درصدی  پرداخت کنیم در کشورهایی مانند عربستان و ترکیه وامهای 30 ساله بدون سود و بهره پرداخت می کنند.وی در پایان سخنان خود با تقدیر از زحمات همسر خود خانم دکترشیرزاد به عنوان اولین پزشک متخصص اطفال بیمارستان مریم تصریح کرد :63 درصد پرسنل بیمارستان مریم اعم از پزشکان و پرستاران و کارمندان از ابتدای راه اندازی بیمارستان تا کنون با عشق و علاقه مشغول بکار هستند و عاشقانه به مردم میهن خود خدمت می کنند.

در ادامه دکتر شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ضمن قدردانی از یاوران بیمارستان فوق تخصصی مریم به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و حماسه جاویدان رزمندگان اسلام و مصادف شدن آن با تاسیس بیمارستان مریم اشاره کرد و تصریح نمود:بعداز فتح خرمشهر حضرت آقا فرمودند این فتح باید ادامه یابد و این حماسه در جبهه سلامت بعداز شیوع بیماری کرونا در ایران تکرار شد.وی افزود: در پیک ششم کرونا روزانه 36 نفر فوتی داشتیم که این میزان با تلاش کادر درمان و تلاش شبانه روزی آنان به یک نفر فوتی در پیک هشتم رسید و این خلق حماسه ای افخار آمیز برای بخش سلامت کشور بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه در میان 59 دانشگاه علوم پزشکی و 65 دستگاه در کشور در سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی البرزجایگاه نخست را کسب کرد افزود:از میزان 20 هزار متر فضای آموزشی به 300 هزار مترمربع رسیده ایم و 15 درصد تختهای بیمارستانی در استان افزایش داشته است.

دکتر صیادی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بخش سلامت تنها عشق می‌خواهد و اشخاصی مانند دکتر دلشاد فقط به خدمت به همنوعان خود فکرمی کنند گفت:از دکتر دلشاد تشکر ویژه دارم و اینکه ایشان هرسال در سالروز تاسیس بیمارستان از تمام کسانی که در این راه ایشان را یاری کردند قدردانی می کنند نشانه روحیه بلند و بزرگوارانه ایشان است.

در ادامه دکتر همتی از یاوران بیمارستان مریم با قرائت اشعار ازمولانا در شکرگزاری از نعماتی که خداوند لطف کرده و قدردانی از همدیگر با بیان اینکه دکتر دلشاد در داخل و خارج از کشور در برخورد با بیماران و دردمندان هیچگاه فروشنده نبوده اند تصریح کرد: من خود شاهد بوده ام که این بزرگوار همیشه خریدار آلام و رنج دردمندان بوده اند.و این موهبتی است که خداوند نصیب کمتر کسی می کند.و به اعتقاد من دکتر دلشاد یکی از شایسته ترین افراد کشور است.

در پایان مراسم با اهدا لوح تقدیر و هدیه از یاوران و همراهان همیشگی بیمارستان مریم تقدیر شد ودکتر دلشاد به همراه یاوران بیمارستان  و کادر درمان و پرسنل با بریدن کیک و گرفتن عکس یادگاری همزمانی سالروز آزادی خرمشهر و تاسیس بیمارستان مریم را به فال نیک گرفتندواین خاطره خوش را در دفتر خاطرات خود ثبت کردند.

 

نیلوفر توانگر

درباره ی Chakavak

مطلب پیشنهادی

تصادفات نیازمند کروکی

تصادفات نیازمند کروکی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز اصول کروکی درمواقع حوادث رانندگی را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *