۱۶ میلیارد تومان اعتبار جهت تجهیز هنرستان های البرز اختصاص یافت

وزیر آموزش و پرورش:

۱۶ میلیارد تومان اعتبار جهت تجهیز هنرستان های البرز اختصاص یافت

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای سرمایش و گرمایش استان البرز تخصیص یافته و ۷ میلیارد تومان نیز برای تجهیز هنرستان های این استان اختصاص داده شده که امروز نیز ۹ میلیارد تومان به این امر مهم اضافه شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، رضا مراد صحرایی در شورای آموزش و پرورش استان البرز که روز شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه اگرچه استان البرز کاستی هایی در زیرساخت ها و سرانه ها دارد ولی روند پیشرفت آن بسیار خوب است و انتظار می‌رود که بزودی در زمره بهترین استان های کشور قرار گیرد.
وی با بیان اینکه ساخت ۱۰۰ مدرسه ظرف کمتر از ۲ سال در این استان یک تحول بزرگ است که جای قدردانی دارد، ادامه داد: آموزش و پرورش بدو و صدر بسیاری از امور و چتر تمامی دستگاه ها است بنابراین باید به واقع نگاه ویژه ای به این حوزه صورت گیرد.
صحرایی گفت: رشد جمعیت و مهاجرت به یک باره بار بزرگی بر دوش این استان نهاده که سرانه ها را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی با اشاره به اینکه کوچکترین غفلت از آموزش و پرورش بالاترین خسران را به بار می آورد، افزود: نیاز است در راستای تعلیم و تربیت، برنامه ریزی دقیقی در کشور صورت گیرد و به مرحله اجرا برسد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: برای ساخت ۵۰ زمین چمن مصنوعی در مدارس استان البرز همراهی لازم را خواهیم داشت.
وی افزود: به طور قطع این استان در نوسازی مدارس به اعتباری ویژه نیاز دارد از این رو درصدد هستیم توجه بیشتری را به این استان سوق دهیم.
صحرایی گفت: اکنون نقش و جایگاه هنرستان ها بیش از هر زمان دیگری مهم جلوه می کند چراکه دستیابی به اشتغال منوط به داشتن مهارت است.
وی افزود: طرح کاد را به نوعی احیا کرده ایم و بزودی طرح ملی مهارت رونمایی خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: طی طرحی، هدفگذاری کردیم که ۴۵ درصد دبیرستان های استان به هنرستان تبدیل شود و مجلس شورای اسلامی نیز این طرح را با ۵۰ درصد مدارس مصوب کرد.
وی افزود: بر این باور هستیم که باید تحصیل در خدمت حرفه آموزی با هدف دستیابی به اشتغال باشد تا آینده شغلی دانش آموزان را تامین کند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از مسئولان استان انتظار می‌رود دانشگاه فرهنگیان را مورد توجه ویژه ای قرار دهند، گفت: امسال انباشتی از موضوعات سنواتی در حوزه بازنشستگی معلمان نمود پیدا کرد.
وی افزود: برای حل مشکل کمبود معلم، طی آزمونی در دو نوبت ۵۰ هزار معلم جذب شد و با ۲۵ هزار معلم از دانشگاه فرهنگیان، برای اولین بار حدود ۷۵ هزار معلم ظرف یک سال به سیستم آموزش و پرورش کشور اضافه شد.
صحرایی گفت: ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای سرمایش و گرمایش استان البرز تخصیص یافته و ۷ میلیارد تومان نیز برای تجهیز هنرستان های این استان اختصاص داده شده که امروز نیز ۹ میلیارد تومان به این امر مهم اضافه شد.
وی افزود: می توان در راستای مولدسازی و خلق ثروت مدارس را مورد بهره‌برداری قرار داد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی شهرهای استان البرز از بخشی از استان های کشور جمعیت بیشتری دارند، گفت: این روزها شهید طهرانی مقدم را در خاطر می آوریم، یکی از شعارهای این شهید بزرگوار این بود که فقط آدم های ضعیف به اندازه بودجه و امکاناتشان کار می کنند و مصداق توجه به این شعار ارزشمند، تلاش استان البرز در نهضت مدرسه سازی است.

درباره ی Chakavak

مطلب پیشنهادی

هر مرجعی که به اقتصاد مردم ضربه بزند با آن برخورد قانونی می شود

هر مرجعی که به اقتصاد مردم ضربه بزند با آن برخورد قانونی می شود معاون …