کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی

به مناسبت روز ماما

کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی

دکتر شهرام صیادی ، رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز به مناسبت روز ماما ضمن تقدیر از خدمات جامعه مامایی در ارتقا سلامت مادر و نوزاد گفت : در استان البرز بیش از 1200ماما در بخش های درمان ، بهداشت و آموزش فعالیت می کنند که در بخش خصوصی 212نفر در بخش دولتی 931نفر و تامین اجتماعی 64نفر می باشد.

وی افزود: هفته ملی ماما با شعار هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت از 15اردیبهشت ماه آغاز می شود و جامعه مامایی در ارتقای شاخص های رشد جمعیت و زایمان طبیعی در استان تلاش های زیادی انجام داده است.
دکتر صیادی خاطر نشان کرد در سال گذشته بیش از 11هزار زایمان طبیعی در استان انجام شده است و زایمان طبیعی در مادران ایرانی فرزند اول با رشد 2/3 درصدی همراه بوده است.
رییس دانشگاه افزود: استان البرز در شاخص های بی دردی زایمان طبیعی رتبه 2کشوری را دارد و در سال گذشته این شاخص رشد داشته است.
وی با بیان اینکه طبق استاندارد جهانی به ازای هر دو مادر باید یک ماما وجود داشته باشد گفت: خوشبختانه این شاخص در تمامی بیمارستان های استان که زایشگاه دارند رعایت شده است و فقط بیمارستان کمالی با این استاندارد کمی فاصله دارد و یکی از اولویت های دانشگاه در ارتقا جامعه مامایی افزایش تعداد ماما شاغل در بیمارستان کمالی است که به شاخص جهانی استاندارد برسیم.

درباره ی Chakavak

مطلب پیشنهادی

ضرورت تغییر رویکرد روابط عمومی‌ها از فضای سنتی به مدرن/ روابط عمومی‌ها مشاوران امین سازمان‌ها

ضرورت تغییر رویکرد روابط عمومی‌ها از فضای سنتی به مدرن/ روابط عمومی‌ها مشاوران امین سازمان‌ها …