ورزش باید به دل مردم برود

ورزش باید به دل مردم برود

۳۰ هزار نفر از کارکنان دولت در مسابقات ورزشی کشور شرکت کردند

رییس فدارسیون ورزش های همگانی : سیاستی که به دنبال آن هستیم که ورزش به دل مردم برود که مثل سایر رشته ها یک مکانی اختصاص دهیم و در آن مکان فعالیت های بدنی انجام دهند و ورزش به جاهایی که مردم حضور دارند باید برود.

وی با اشاره به اینکه ورزش های همگانی ارزان نسبت به دیگر ورزش ها ارزان است، اضافه کرد: اگر فرهنگ ورزش را راه اندازی کنیم و نیاز به ورزش را در مردم ایجاد کنیم که احساس ضروری بودن ورزش را داشته باشند در هر زمان و مکان و حداقل امکانات ورزش می کنند.

خلیلی تاکید کرد: باید ورزش محله محور شود و در خیابان ها و پارک ها و مجتمع های مسکونی اتفاق بیافتد که با این سیاست رویدادهای مختلف را شروع کردیم که نمونه مسابقات گل کوچک بود که یک ورزش ارزان و رایگان است.

وی گفت: هر چقدر ورزش به لایه های مردم برود هم استعدادیابی و هم رفاه اجتماعی انجام می شود و هم یک عامل پیشگیری کننده در کاهش آسیب های اجتماعی و بیماری ها خواهد شد.

 رییس فدراسیون ورزش های همگانی به برگزاری مسابقات ورزشی دستگاه های اجرایی طی سال جاری در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در این مسابقات ۳۰ هزار نفر از کارکنان دولت شرکت کردند.

علی خلیلی  در آیین پایانی مسابقات ورزشی دستگاه های اجرایی استان البرز که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، با بیان اینکه مسابقات ورزشی موجب ارتقای سلامتی و نشاط همکاران در دستگاه های اجرایی می شود، افزود: تعداد شرکت کنندگان کارمندان دولت در این مسابقات نسبت به سال گذشته افزایش یافت به طوریکه بر اساس سیاستگذاری انجام شده این مسابقات امسال در تمام شهرها و مراکز استان ها برگزار شد.

وی با بیان اینکه در سالیان گذشته این مسابقات فقط در مراکز استان ها برگزار می شد، اظهار کرد: این مسابقات با حضور ۶ هزار و ۳۲۷ تیم انجام شد که مراحل پایانی خود را می گذراند.

خلیلی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار بود مرحله کشوری این مسابقات پیش از ماه مبارک رمضان برگزار شود اما مقرر شد در اردیبهشت ماه سال آینده در ۶ منطقه برگزار شود.

رییس هیات ورزش های همگانی استان البرز نیز در این آیین گفت: ورزش همگانی هیچ محدودیت و معیار گروهی ندارد و تمام افراد جامعه را در برمی گیرد و باید همه دست به دست هم دهیم تا در این مسیر موفق باشیم.

علیرضا رحمتی پور افزود: هدف از مسابقات دستگاه های اجرایی توسعه فعالیت بدنی است که در این محور بخش قهرمانی مورد هدف نیست گرچه رقابت وجود دارد که به دنبال کاهش کم تحرکی در سطح ادارات و دستگاه های اجرایی هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه همگانی به دنبال توسعه فعالیت های بدنی هستیم، اظهار کرد: در این مسابقات نسبت به سال گذشته استقبال بیشتری از سوی دستگاه ها و نفرات داشتیم.

رحمتی پور با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۳ مسابقات قهرمانی کشوری در گروه های مختلفی برگزار می شود، گفت: در اجرای مسابقات ورزشی دستگاه های اجرایی بدر هفت رشته جداسازی نکردند و هم بانوان و هم آقایان حضور داشتند بطوریکه بانوان در گل کوچک حضور پررنگی داشتند و در رشته داژبال نیز آقایان حضور پررنگی داشتند.

وی افزود: در حوزه جانبازان وتوان یابان نیز برای نخستین بار با اجرای مسابقات رشته شطرنج اقدام به برگزاری رقابت کردیم ضمن اینکه بیشترین مشارکت در حوزه آموزش و پرورش از سوی حوزه دانش آموزان استثنایی بود.

درباره ی Chakavak

مطلب پیشنهادی

هر مرجعی که به اقتصاد مردم ضربه بزند با آن برخورد قانونی می شود

هر مرجعی که به اقتصاد مردم ضربه بزند با آن برخورد قانونی می شود معاون …