تاکيد‎ ‎بر‎ ‎رعايت‎ ‎اخلاق‎ ‎مداري‎ ‎کاربران‎ ‎مجازي‎ ‎در‎ ‎فضاي‎ ‎انتخابات‎ ‎البرز‎

تاکيد‎ ‎بر‎ ‎رعايت‎ ‎اخلاق‎ ‎مداري‎ ‎کاربران‎ ‎مجازي‎ ‎در‎ ‎فضاي‎ ‎انتخابات‎ ‎البرز‎

معاون فرهنگي و اجتماعي پليس البرز گفت:‏‎ ‎کاربران‎ ‎و‎ ‎مديران گروه ها و کانال ‏ها در‎ ‎آستانه‎ ‎مرحله‎ ‎دوم‎ ‎انتخابات‎ ‎مجلس‎ ‎شوراي‎ ‎اسلامي در‎ ‎اين‎ ‎استان‎ ‎،‎ ‎اخلاق‎ ‎مداري‎ ‎را‎ ‎در‎ ‎فضاي‎ ‎مجازي‎ ‎اولويت‎ ‎فعاليت‎ ‎خود‎ ‎قرار‎ ‎دهند‎.‎
سرهنگ “سيد مرتضي موسوي” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس اظهار کرد: با گسترش و توسعه ارتباطات و تغيير سبک تبليغات و فعاليت هاي مرتبط با فضاي مجازي و حواشي اين فعاليت ها نيز تغييرات زيادي کرده و مديريت اين فضا ضروري است.
وي اضافه کرد: مديران گروه ها و کانال هاي فضاي مجازي مسووليت سنگيني براي حفظ ارزش هاي اسلامي و رعايت اصول حرفه اي در انتشار مطالب دارند که بايد به اين مهم توجه ويژه داشته باشند.
معاون فرهنگي اجتماعي پليس البرز افزود:در اين سير زماني بايد دست به دست هم دهيم تا فضي مجازي را بيش از پيش ايمن و مطمئن نگه داريم.
وي گفت: مديران گروه ها و کانال هاي فضاي مجازي بايد رعايت اصول اخلاقي در پيشگيري از هر نوع تشنج و تشويش افکار عمومي را مد نظر قرار دهند و از دامن زدن به مسائل حاشيه اي خودداري نمايند.
اين مقام انتظامي با اشاره به افزايش حجم تبليغات انتخاباتي در روزهاي آتي و علاقمندي کاربران به استفاده از نرم افزارهاي موبايل پايه، يادآورشد: کاربران نرم افزارهاي تبليغاتي را از منابع رسمي انتشار که بررسي هاي امنيتي لازم را در خصوص امنيت آن ها انجام شده استفاده کنند.
وي گفت: در اين شرايط کلاهبرداران و سودجويان فرصت را غنيمت دانسته و با ترفندهاي مختلف از جمله ايجاد اينگونه نرم افزارها در پوشش تبليغ و ارسال آن در شبکه هاي اجتماعي مختلف و تحريک افراد به دانلود و نصب آنها، دست به سودجويي از کاربران مي زنند.
سرهنگ موسوي ادامه داد: با نظارت و کنترل بر شبکه هاي اجتماعي توسط ادمين ها در فضاهاي مجازي مي توان از بسياري از آسيب هاجلوگيري کرد.
وي تاکيد کرد : با توجه به اينکه مديران گروه ها و کانال ها در فضاي مجازي مسئوليت فضاي مجازي را برعهده دارند از قراردادن هرگونه لينک و آدرس ناشناس خودداري کنند و قبل از عضوگيري در گروه‌ و کانال‌هاي خود حتما فعاليت کاربرها را مورد رصد و پايش قرار دهند.

 

درباره ی Chakavak

مطلب پیشنهادی

ضرورت تغییر رویکرد روابط عمومی‌ها از فضای سنتی به مدرن/ روابط عمومی‌ها مشاوران امین سازمان‌ها

ضرورت تغییر رویکرد روابط عمومی‌ها از فضای سنتی به مدرن/ روابط عمومی‌ها مشاوران امین سازمان‌ها …