تغییر نام پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی به نام پژوهشگاه فناوری های نوین کشاورزی

تغییر نام پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی به نام پژوهشگاه فناوری های نوین کشاورزی

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به تغییر نام پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی به نام پژوهشگاه فناوری های نوین کشاورزی در آینده ای نزدیک، گفت: با راه اندازی ۲ پژوهشکده «هوش مصنوعی» و «کلان داده» برای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی به فناوری های نوین متوسل می شویم.

خیام نکویی با بیان اینکه سازمان تات در خارج از کشور به خوبی معرفی شده است ، افزود: تات در خاورمیانه بزرگترین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج است که مشابه این مجموعه فقط در کشور برزیل وجود دارد.

وی تصریح کرد: سال آینده پنجاهمین سال عمر سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی را گرامی خواهیم داشت و این در حالی است که بعضی از زیر مجموعه های این سازمان مانند مرکز تحقیقات شیلات قدمتی بیش از 105 سال دارند.

سید مجتبی خیام نکویی در حاشیه بازدید معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران مستقر در کرج افزود: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب درحال تغییر مسیر به سمت فعالیت های دانش بنیان است.

وی اظهار کرد: نتیجه دانش بنیان شدن بخش کشاورزی ، ارتقای بهره وری و حرکت به سمت تامین امنیت غذایی پایدار به رغم محدودیت هایی مانند کمبود آب و خشکسالی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: اصلی ترین متولی حوزه دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که یکی از بزرگترین ماموریت های این معاونت تشویق و حمایت شرکت های دانش بنیان است.

خیام نکویی با بیان اینکه سال گذشته پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور را در البرز راه اندازی کردیم، افزود: در این مدت ۱۳ دهکده نوآوری و فناوری تشکیل دادیم و اکنون ظرفیت تشکیل و استقرار ۲ هزار شرکت دانش بنیان را در بخش کشاورزی داریم در حالیکه حدود یک چهارم از این ظرفیت تکمیل شده است.

وی تصریح کرد: برای اینکه حمایت های ویژه ای از معاونت علمی فناوری داشته باشیم بایستی با کمک دانش آموختگان کشاورزی و اعضای هیات علمی موسسه های وابسته به تات به سمت تجاری سازی محصولات حرکت کنیم .

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اگر دانش های فنی به مرحله تجاری سازی برسد، بخشی از مشکلات کشاورزی و معیشتی مردم را برطرف می کند، گفت: مهمترین ماموریت سازمان تحقیقات و آموزش ترویج کشاورزی حرکت به سمت تحقق امنیت غذایی پایدار است.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی موسسات این سازمان حتی قبل از تشکیل دانشگاه تهران در سال ۱۳۱۳ ، وزارت فلاحت (در سال ۱۳۲۵) و دستگاه های اجرایی کشاورزی کشور است.

وی با بیان اینکه تات در مجموع ۵۶ واحد تحقیقاتی ملی و استانی در سراسر کشور دارد، افزود: از این تعداد، ۹ موسسه تحقیقاتی آنها در البرز مستقر هستند.

 

درباره ی Chakavak

مطلب پیشنهادی

ضرورت تغییر رویکرد روابط عمومی‌ها از فضای سنتی به مدرن/ روابط عمومی‌ها مشاوران امین سازمان‌ها

ضرورت تغییر رویکرد روابط عمومی‌ها از فضای سنتی به مدرن/ روابط عمومی‌ها مشاوران امین سازمان‌ها …