بیش از ۴۶ هزار تماس با مرکز فوریت های اجتماعی بهزیستی البرز برقرار شد

بیش از ۴۶ هزار تماس با مرکز فوریت های اجتماعی بهزیستی البرز برقرار شد

مدیر کل بهزیستی استان البرز گفت که طی یکسال گذشته ۴۶ هزار و ۴۴۰ تماس تلفنی با مرکز اورژانس اجتماعی این استان برقرار شده است.

” وجیهه محمدی فلاح ” روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۲۱ درصد تماس ها مرتبط با خدمات اورژانس اجتماعی بوده و حدود ۷۹ درصد موارد شهروندان جهت پیگیری مسایل غیر مرتبط از جمله درخواست راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی، مسایل بهداشتی، خدمات مشاوره ای تماس گرفته شده است.

وی ادامه داد: بیشترین فراوانی در تماس های مرتبط، به ترتیب مربوط به اختلافات حاد خانوادگی، کودک آزاری، همسرآزاری، افکار خودکشی، سالمند آزاری، اقدام به خودکشی و فرار از منزل بوده است.

محمدی فلاح گفت: بهزیستی البرز با دارا بودن تعداد ۶ مرکز اورژانس اجتماعی در محمد شهرکرج ، کمالشهرکرج، مرکز کرج، شهرستان فردیس، شهرستان نظرآباد و شهرستان ساوجبلاغ به افراد در معرض آسیب، آسیب دیده اجتماعی و به افرادی که به هر دلیلی در شرایط بحرانی به سر می برند خدمات تخصصی ارایه می کند.

مدیرکل بهزیستی البرز بیان کرد: فعالیت‌های سازمان بهزیستی به‌ویژه در زمینه آسیب‌های اجتماعی مردم محور است که مردم می‌توانند به‌وسیله شماره تلفن ۱۲۳ یا مراجعه حضوری به پایگاه‌های اورژانس اجتماعی در شهرستان‌ها از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی افزود: وظیفه ذاتی مراکز ۱۲۳ ( مرکز فوریت های اجتماعی) در ارایه انواع خدمات روانشناسی، مددکاری، درمانی، حقوقی به جامعه هدف است.

محمدی فلاح بیان کرد: نحوه پذیرش مددجویان به ۲ صورت خود معرف و ارجاعی می باشد و ارجاعات نیز به ۲ شیوه درون سازمانی (توسط خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و سایر مراکز وابسته به سازمان بهزیستی در حوزه های گوناگون) و برون سازمانی (از طریق مراجع قضایی، مراجع انتظامی و سایر سازمان ها و نهادها) صورت می گیرد و جامعه هدف پس از پذیرش از خدمات تخصصی مورد نیاز بهره مند خواهند شد.

درباره ی Chakavak

مطلب پیشنهادی

هر مرجعی که به اقتصاد مردم ضربه بزند با آن برخورد قانونی می شود

هر مرجعی که به اقتصاد مردم ضربه بزند با آن برخورد قانونی می شود معاون …